Lid worden

Scouting Someren is er voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar. Scouting biedt een veilige omgeving om op een leuke, sportieve en creatieve manier het ‘Scouting-spel’ met leeftijdsgenoten te kunnen spelen. Als je lid wilt worden, kun je vooraf een aantal keren komen kijken. Je wilt natuurlijk weten of Scouting iets voor jou is en of je je thuis voelt in de groep.

Neem vooraf even contact op met het leidingteam via email of Facebook. Soms hebben ze een activiteit op een andere locatie en dan sta je bij de blokhut voor een gesloten deur.

Scouting Someren kent de volgende speltakken:

• Bevers – Jongens en meisjes van 4 t/m 7 jaar
  • Welpen – Jongens van 7 t/m 11 jaar
  • Kabouters – Meisjes van 7 t/m 11 jaar
  • Scouts – Jongens en meisjes van 11 t/m 14 jaar
  • Explorers – Jongeren van 14 t/m 18 jaar
  • Pivo’s – Jongeren van 18 jaar t/m 23 jaar
  • Stam – Volwassenen vanaf 23 jaar

De verschillende speltakken worden begeleid door enthousiaste leiders en leidsters. Scouting Nederland zorgt ervoor dat deze mensen de verantwoordelijkheid kunnen dragen door het aanbieden van gerichte trainingen.

Op de welkomstpagina’s van de verschillende speltakken, vind je meer informatie. Hier kun je ook contact opnemen met de leiding van de speltak.

Ook aan volwassenen biedt Scouting een leuke en nuttige vrijetijdsbesteding. Wij komen graag in contact met je wanneer je interesse hebt in het leiding geven aan kinderen, een bestuursfunctie of het onderhoud aan de blokhut en haar omgeving.