Wie zijn wij?

Welkom bij de scouts! De scouts bestaan uit een groep van ongeveer 25 jongens en meisjes in de leeftijd van 11 – 14 jaar. Bij de scouts komt samenwerking en zelfstandigheid steeds meer centraal te staan. De groep wordt opgedeeld in kleinere groepjes (patrouilles) en worden aangestuurd door een van de oudere scouts (de patrouilleleider). Natuurlijk is er ook nog altijd voldoende leiding aanwezig om de scouts te helpen waar dat nodig is.

Bij de scouts doe en leer je super leuke dingen. Binnen het programma van de scouts wordt er gestreefd naar een wisselend programma. Het programma is de ene week gericht op sport en spel en de andere week op scoutingvaardigheden, zoals pionieren, (primitief) koken, kampvuur maken, tochten lopen enzovoorts. Wanneer het weer het toelaat, wordt het programma zo veel mogelijk buiten gehouden. Want welke scout vindt het nou niet fijn om lekker buiten te zijn?!

Iedere donderdagavond wordt er van 19:00 tot 21:00 uur groep gedraaid. Daarnaast vinden er ook een aantal hele leuke weekenden plaats. Denk daarbij aan het installatieweekend, waarbij de nieuwe leden geïnstalleerd worden. De (regionale) scoutingwedstrijden, waar de scouts de kans krijgen om hun vaardigheden aan de regio te laten zien en waarbij ze andere scouts uit de regio leren kennen en tot slot het gezamenlijk weekend met alle speltakken van scouting Someren.

Natuurlijk vergeten we het hoogtepunt van het jaar niet, dat is namelijk het zomerkamp!

Tijdens het zomerkamp ga je samen met de leiding en de andere scouts een week lang op kamp. De eerste en laatste dag bestaat vaak uit een  fietstocht naar het kampterrein. Tijdens het kamp slaap je samen met je patrouille in een tent en kook je voornamelijk je eigen maaltijd in je gepionierde keukenhoek. Daarnaast is er veel tijd voor super gave spellen, wordt er gezwommen, is er iedere avond wel een kampvuur en spannend bosspel, ga je op verrassingsdag en neem je ook even afstand van de luxe door op hike te gaan. Tijdens de hike word je flink op de proef gesteld. Je neemt je eigen (slaap)spullen mee in je hikerugzak, loopt een tocht, kookt op een primitieve manier en je slaapt onder een zeiltje in de buitenlucht. Een heel bijzondere en vooral ook gezellige ervaring voor alle scouts!

De leiding: Om het programma zo leuk mogelijk te maken, hebben de scouts een groot en heel gezellig leidingteam. Het team bestaat uit de volgende leiding:

• Johan van Oeffel
  • Jeroen Weerts
  • Maik van Houts
  • Karlijn Frenken
  • Bart van der Veeke
  • Daniya Nieboer
  • Gwen Hoeben (tijdelijk in het buitenland)