Wie zijn wij?

Wat zijn welpen?

De welpen meisjes zijn meiden van 7 tot en met 11 jaar. Ze komen iedere zaterdag bij elkaar en spelen dan graag samen buiten (in het bos of op het grasveld) of in de blokhut. Ze doen graag spannende dingen en vinden het niet erg om af en toe eens vies te worden. Ook houden de welpen erg van koken, bakken en knutselen!

Groepdraaien

De welpen meisjes komen iedere zaterdag ochtend naar d’auw blokhut in Someren gelegen aan de Donksedreef 2. Hier zorgt de leiding iedere week voor een leuk programma. De programma’s zijn iedere week verschillend. We doen veel bos spellen, maar we houden ook van koken, knutselen en spellen op het veld of in de blokhut.

De welpen leven in volkjes. Dit zijn kleine groepjes binnen onze speltak waarin we allerlei activiteiten doen zodat iedereen een groepje heeft waar ze op terug kunnen vallen. Ook kun je bij de welpen verschillende insignes verdienen. Deze mag je op je blouse naaien. De insignes zijn er in verschillende soorten; samenwerkinsigne, kookinsigne, knutselinsigne, knoopinsigne, etc. Wanneer je het onderdeel van de insigne waar we op dat moment aan werken goed beheerst, krijg je een insigne. Hierbij kunnen de anderen van je volkje je helpen.

Kampen en weekenden

Buiten het groepdraaien om gaan de welpen een aantal keer per jaar op kamp. We hebben ieder jaar een welpen meisjes weekend. Hier gaan we gezellig met onze eigen groep een weekend op eigen blokhut van vrijdagavond tot en met zondagmiddag. Tijdens dit weekend gaan we net als tijdens het groepdraaien allerlei leuke spellen en activiteiten doen. Ook gaan we een keer per jaar met de welpen jongens op kamp. De welpen jongens zijn de jongens van 7 tot en met 11 jaar. Ook het Welpenweekend is van vrijdagavond tot en met zondagmiddag bij onze eigen blokhut. Dan hebben we nog zomerkamp. Dit is voor de meeste leden het hoogtepunt van het jaar! We gaan dan samen met de Welpen jongens en de Bevers (jongens en meisjes van 4 tot en met 7 jaar) 5 nachten op kamp in een andere blokhut. Aan het zomerkamp zit ieder jaar een thema en hebben we grotere activiteiten. Om het Scouting jaar af te sluiten, houden we ieder jaar ons gezamenlijk weekend. Dit is een weekend met alle leden en leiding van Scouting Someren. Dit weekend is voor de welpen slechts 1 nachtje,  van zaterdagochtend tot zondagmiddag.

Nieuwsgierig geworden?

Kijk dan gerust wat foto’s op de site, of neem een kijkje op onze Facebookpagina: Scouting Someren.

Heb je nog vragen, of wil je een keer komen kijken? Stuur dan een mailtje naar welpenmeisjes@scoutingsomeren.nl

Hopelijk tot snel!